Ne günâh etse açılmaz iki gönlün arası*

Ne günâh etse açılmaz iki gönlün arası*
Farkındayım, bu aralar başlık olarak Klasik Türk Musikisi eserlerine taktım. Günahkar için başlık olarak seçtiğim eserin güftesi de bestesi de iki doktora ait hicaz bir eserdir. Cuk değil mi? Güfte Rahmi Duman, bestesi ise Alâeddin Yavaşça'ya ait bu eser dün gece Günahkar izlediğimden beri kafamın içinde dönüyor, spoiler saymazsınız umarım ;-) Günâhkar, bilindiği üzre Kore formatı Nice Guy'ın legal uyarlamasıdır. Makbule Kosif ve ekibi tarafında uyarlanan diziyi Berat Özdoğan çekti. İlk bölümde işin süpervizörü de Çağatay Tosun idi. Şu aralar TRT1 için Aşkın Kanunu'nu çekiyor. Bayılırım kendisine, konu dışı da olsa belirteyim istedim.

Günahkar hakkında bu sabah Samed Aslan hikâyeyi de içeren bir İlk Bakış yazdı. Okumanızı tavsiye ederim çünkü ben doğrudan size başka şeyler anlatacağım. Uzun zamandır masada olan ve sahaya çıkmaya hazırlanan Günahkar'ın sanırım her aşamasına vakıfım. Dün gece de diziyi MF Yapım'da ekibin bir kısmıyla birlikte izledim. Son lafı baştan söylemem gerekirse Günahkar'ın haftaya ne yapacağını merak ettim. İzleyeceğim. Koy cebe. Gelelim diğer meselelere.. Kağıt üzerinde ortalamanın çok üzerinde bir uyarlama başarısı gösteren Günahkar'daki Ali Yusuf ve iştigal alanına hiç yabancı değilim. Çocukluğum ve ilk gençliğim Merdiven Altı Hekimleri ile hemhal geçti. Karanlık dünyaya hizmet eden 'arızalı ya da özde olmasa da sözde ayıplı Doktor' kavramına uzak değilim. Ülkemiz de değil. Diş çeken, sünnet eden Berber kavramında neredeyse bir dünya markası olan Türkiye, Ali Yusuf'un iştigal alanına inanmakta zorlanmayacaktır. Ben de zorlanmadım. Bu anlamda Nice Guy'ı uyarlamak başarılı bir seçim ve yorumdu.

Biliyorsunuz ki "İlk bölümün günahı olmaz" benim alenen nefret ettiğim bir "gerekçe"dir. Aksine en çok da ilk bölümün suçu olur çünkü 6 günde değil çok günde çekilmektedir. Günahkar kaç gün set yaptı tam olarak sormadım ama teknik eksiklerini bu sebeple göz ardı edecek değilim. Sahada bazı sorunlar yaşamış. Orası çok net. Sıradan seyirciyi alakadar etmeyen bu sorunları tek tek açmayacağım çünkü temel olarak namuslu bir iş. Oyunculuklarından, rejisine kadar namuslu.. Berat Özdoğan televizyonda ilk işini çeken bir yönetmen adayı.. Yer yer çok başarılı bulduğum anlar oldu, yer yer demode bulduğum, kendine çelme taktığını düşündüğüm ve bütüne varmakta işini kendi kendine zorlaştırdığını hissettiğim anlar oldu. Ancak Berat Özdoğan'a şans ve alan tanınırsa kısa sürede sektörün parlak adamlarından biri olacağı aşikar. O kadar az 'yönetmen' geliyor ki sektöre, duygusu, pırıltısı olan, dramadan anlayan, oyun almayı da kolay çözebilecek 'temiz' adamların arkasında durmak lazım. O yüzden Berat Özdoğan ve ekibine teşekkür ediyorum, yolu açık olsun.

Oyunculuklar konusunda kadronun doğru bir sinerji ile kurulduğunu düşünüyorum. Bir 'Seçkin Özdemir Hayranı' değilim. Hatta Günahkar'a gelirken az daha klişe karakterlere kurban vereceğimiz bir oyuncu olduğunu da düşünüyordum. Günahkar'da üstlendiği Ali Yusuf karakteri oldukça zor bir rol. Karakterdeki keskin değişimi pek çok meslek büyüğü abisi gibi kostüm aksesuara teslim edebilir, yürür giderdi. Etmemiş. Karaktere kafayı yormuş. Uğraşmış. Yorumlamış. (Dün gece yorumunu anlattı da oradan biliyorum. Bütün ters köşe sorularıma dimdik cevap verdi Ali Yusuf özelinde) Sekiz yıl içinde naif bir delikanlıdan, kalbi pas tutmasın diye uğraşan ama sırça köşkünü de sandığa basmış 'katı' bir adam olmayı başarmış. İnandım. Çok da başarılı buldum. Gönlüne bereket.

Gülcan Arslan'ı fragmanlarda izlediğimde korkmuştum. Dün gece bütünün içinde izleyince rahatladım. Ancak Saliha'nın inandırıcılığına çelme takan yan unsurlar var. Rejinin çok özenli çalışmasına rağmen Saliha, üstlendiği karakterden şeklen uzağa düşmüştü. Saliha bu saatten sonra yaşayacağı değişimi bize zarfıyla nasıl anlatacak meraktayım. Bi kere kızın o saçlarını yeldim yepelek halinden hemen kurtarın. Yazıktır, oyununa da çelme takıyor saçları, karaktere de..

Zaten projede genel bir "Makyaj- Kostüm- Saç" sorunu var. Ali Yusuf dışında başrollerde çok ciddi bir kostüm sorunu var. Onu da geçtim, Arkadaşım, çektiğin sahnenin odağını nasıl olur da SAX MAVİSİ bir kostüme kurban edersin? Sahneyi değil o saçma kostümü izledim yazık değil mi? Nasıl kıyarsın emeğine de Aslıhan yerine pancar moru bir dudak izletirsin, Saliha'nın saçlarını gözüme sokup sahnenin duygusunu kaçırtırsın? Neden bunu görmezsiniz, hiç anlamam mesela? Dünyanın kurulmasına hizmet etmekten çıkıp sahnenin starı olan kostüm ve aksesuara karşıyım. Net.

Son olarak Hazal Filiz Küçükköse'nin aslında karakteri giyiş biçimini beğensem de biraz 'fazla' jestli/ mimikli buldum. Mask ağlak olunca izleyene o his geçecek diye bir kural yok ki zaten geçmiyor. Küçükköse'nin günlük dizi dinamiklerini üzerinden hemen atması, bu konuda rejiden de sanat grunundan da acilen destek alması lazım.

Gelelim dizinin müziklerine; Alp Yenier meseleyi anlamış. Hikayeyi kavramış çok da güzel temalar kurgulamış. Yazının sonuna dün gece dinlerken mest olduğum 'Buradayız Şimdi'nin klibini de ekledim. Bu şarkı gibi dizinin bütün müzikleri güzel ötesi planlanmış, gerçekleşmiş ama OVERDOZ uygulama sebebiyle izlerken kafam şişti. Üstelik seyirciye her sahnenin üzerine müzik koyarak "bak bak şimdi şurda çok heyecanlan!", "Ay ay hemen ağla diye kemanı da dayadım" tadında uygulanmış müzikli yönlendirmeleri de özel olarak sevimsiz buluyorum. Nerede heyecanlanacağımı, ağlayacağımı, kızacağımı bu kadar da dikte etmeyin, mümkünse. Bırakın biraz nefes alalım.

Özetle; en başta da söylediğim gibi panel izin verirse Günahkar, "Çarşamba Savaşları"ndan yarasız beresiz çıkar. Yanılmıyorsam da şu ana kadar Fox Tv özelinde en iyi başlangıcı yapan dizi oldu. Emeği geçen herkesin gönlüne bereket, yolu uzun olsun. İnşallah, "Ay yeter bu karakter üzerime yapışacak!" diyecekleri kadar uzun süre ekranda kalsınlar!

Böyle işte..
R.

Buradayız Şimdi- Alp Yenier / Günahkar

BUNLARI DA SEVERSİN

BİZE YAZIN!
Ad
Soyad
e-mail
Mesajınız
GÖNDER