Shondaland’de olduğunuzu anlamanın yolları

Shondaland’de olduğunuzu anlamanın yolları
Shonda Rhimes şu anda hayatımızdaki üç önemli alanı avcunu içine almış durumda: Tıp, politika ve hukuk. 10’uncu yılına giren Grey’s Anatomy (tıp), dördüncü sezonu devam eden Scandal (politika) ve yeni doğan How to Get Away with Murder (hukuk), ABC kanalının para makinesi. ‘Shonda perşembeleri’ üç bombasıyla karşısına geçen herkesi ezip geçiyor. Onun yapımları chart’ları paramparça eden pop hitleri gibi. Zaman zaman klişenin dibine vursa da, çok acayip saçmalasa da kulağınıza takılan, bir türlü rahat bırakmayan o şarkı gibi bağımlısı oluyorsunuz.

Sadece Grey’s Anatomy gibi bir hastane dizisinde, Meredith’in boğulup, ölüp, hayata geri döndüğünü, elinde bomba patladığını, uçak kazası geçirdiğini, vurulduğunu, 70 kere sevdiği adamdan ayrıldığını, arkadaşlarının öldüğünü ve sık sık kalp masajıyla geri döndüğünü düşünürsek gerçek hayatlarla bağı koparmanın Shondaland’in standartı olduğunu görebiliriz.

Geçtiğimiz Eylül’de New York Times yazarı Alessandra Stanley, Rhimes’ı övmek üzere yola çıktığı yazısına "Bir otobiyografi yazsa adı ‘How to Get Away with Angry Black Women’olurdu" diye başlayınca olaylar çıktı. Shonda çetesi Stanley’i ırkçılık ve cinsiyetçilikle suçladı. Üstelik yazar daha da ileri gidip How to Get Away with Murder’ın yıldızı Viola Davis’i Rhimes’a benzetmiş; ‘Aynı onun gibi pek güzel değil, öfkeli, hiddetli, siyah bir kadın’gibi bıçak sırtı tespitlerde bulunmuştu. Bu bahsettiği Shonda Rhimes, katılacağı ödül töreni anonsunda ‘Günümüzün en popüler siyah kadın yapımcısı’lafından siyah ve kadını sildirmesiyle biliniyor.

‘Neden ‘en popüler beyaz erkek yapımcı’ demiyorsunuz?’ diye soruyor haklı olarak.

Bu durumda NYT, Rhimes’ı gerçekten hiddetlendirmiş olmalı.

Şu anda ABC ile anlaşmasını dört yıl daha uzattı. Yıllık maaşının sekiz haneli rakamlardan oluştuğu söyleniyor. 1974’ten beri ABD’de bir ulusal kanalda görülmedik biçimde, ilk kez Afro-Amerikan başrolleriyle ortamın tozunu atıyor.

Üstelik çok manyak biçimde. Uçsuz bucaksız düzlüklerde at koşturur gibi. Her sevişmenin, her kavganın, her entrikanın, her kalleşliğin tam gaz olduğu alemlerde…

Türkiye’de de yeni başlayan HTGAWM’a sarmadan önce Shonda Alemi’nde olduğunuzu anlamınızı sağlayacak ipuçlarını tanıyın:

Çok acayip sağlam kadınlar
Meredith Grey’i ‘güçlü kadın’sınıfına alınamayacak kadar beyaz ve hastalıklı bulabilirsiniz ama o küçük bedeni, karmaşık aklının ardında epey kuvvetli bir kız yatıyor. Açık sözlü, korkusuz, tutkulu, çalışkan, becerekli... Ama söz güçlü kadınlardan açıldıysa Grey’s’in kraliçesi Dr.Bailey’dir. Aynı arkasından gelen siyah kraliçe Olivia Pope ve en son Annalise Keating’de izlediğimiz gibi ‘lafı oturtmak’, ‘doğduğuna pişman etmek’ve heerrrkesi saçma sapan durumlarda kurtarabileceğine inanmak onlara mahsustur.

İçmeyeni dövüyorlar
Shonda’nın karakterleri güçlü kişilikleri kadar, epik karaciğerleriyle de ünlü. Meredith ve Cristina’nın şişelerce tekilası, Olivia’nın dev kadehleri yanına Annalise’in sarhoş sevişmeleri eklendi.

Herkes herkesle, her zaman, her yerde
Gay, lezbiyen, biseksüel, arkadaş, patron, düşman, doktor, Amerikan başkanı, hakim, metres, öğrenci, öğretmen, stajyer, şoför, first lady, siyah, beyaz, Asyalı, Latin fark etmez. Nerede nasıl, ne koşullarda, evli, bekar, dul, boşanmış, boşanamamış, boşandım demiş ama yalanmış önemli değil. Herkes, her zaman, herkesle olabilir. Büyük aşk, sadece seks, tek geceden büyük aşka ya da evlilikten ayrılığa Shonda Alemi söz konusu olunca ‘yok artık’metrenize sabırlı bir ayar çekmeniz gerekir.

Bir klasik olarak monolog
Kişisel favorim Olivia Pope’unkiler olsa da, Annalise de yerin dibine geçiren bir sayfalık monologlarda onunla yarışacak gibi görünüyor. Meredith biraz mız mız kaçsa da onun da tirad sevdasından nasibini almışlığı var. Shonda’nın kızları nefes almadan konuşur. En olmayacak meseleye ikna eder. Bütün erkekler karşılarında dut gibi kalır ve sonunda enfes bir şarkıyla diğer sahneye bağlanırız.
 

BUNLARI DA SEVERSİN

BİZE YAZIN!
Ad
Soyad
e-mail
Mesajınız
GÖNDER